tisdag 23 november 2010

Vintern närmar sig...

Just nu faller snön utanför fönstret och kylan är på gång. Vi startar snökanonerna i kväll och det ser ut som de kan gå att köra över en vecka. Då har vi nog säkrat vinterns skidåkning i Borås.
Träningen sista tiden har gått bra. Piggnat till och lyckats hålla igång med intervallpass och styrka.
Var i ryahallen förra veckan med ortopedtekniska och Össur som tillverkar proteser. Syftet var att visa deras sortement och vi var några brukare som fick testa. Jag fick prova en ny löpprotes och div. inställningar. Jag vill ha en inställning som ingeniörerna inte anser vara optimal. Jag vill även ha en sko som gör att jag kommer över steget bättre. Utan sko vill mitt knä översträcka och det gör mig rädd. Min nuvarande löpprotes börjar bli sliten, den har gått ett antal mil (några hundra).
Löpträningen inne i den nya friidrottshallen är väldigt positiv, intervallpassen håller hög kvalitet.
Fast vi nu börjar åka skidor kommer jag att fortsätta med löpning och styrka. Tror att det är viktigt för mig att upprätthålla styrketräningen och även löpintervaller.
Jag håller på att skriva lite om mitt liv och kommer att lägga ut det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar