fredag 25 februari 2011

Förkylningsperiod.

Har varit på en liten turne under sportlovet. Reseplanen var att börja i Falun på Lilla SS där Olle och Kalle Westberg skulle tävla. Sen vidare till Östersund och därefter Sollefteås WC tävling. Sen avslutning med USM Östersund torsdag till lördag. Min egen träning skulle passas in här och även en tävling. Jag fick dock känningar av en förkylning på lördagen i Falun och vågade inte sticka ut. Sen förvärrades det och jag fick avstå WC tävlingen i Sollefteå. Väl hemma så hänger förkylningen i jag känner av den i bröstet och i höger öra. Det är inte värre än att jag kan träna lätt men det är inte helt bra. Jag har även haft problem med hälsenan under tiden. Ganska bra att ha två sjukdomar samtidigt. Nu hoppas jag på bättring så träningen kan trappas upp. Olles tävlande på Lilla SS och USM gick bra. Han var delad tia i Falun och en 21 plats på distansen på USM. Här finns mer att ge men han var ändå nöjd. På sprinten kom Olle 16 i prolog och gjorde en bra kvartsfinal. Tre gick vidare och Olle var fyra. Alla tre som gick vidare nådde A-final och Olle slutade som 17.
Det som stundar är VM i Ryssland med start 1 april. Snön kommer att ligga kvar så skidträning går att bedriva till avresan.
Vi har startat upp 2 snökanoner på skidstadion för att tillverka snö som vi kommer att spara över sommaren. Ca 5000 kbm har vi lyckats göra, det räcker nog till 2 km i höst. Vi kommer att lägga ut snön när alla löv fallit till marken och vädret tillåter.
Lyckas vi bra och har tur med vädret kan det bli en höjdare, garanterad skidåkning tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar