onsdag 23 mars 2011

Länge sedan sist

Vintern är en hektisk tid. Korta dagar träning nästan varje kväll. Träningen bedrivs på skidstadion och det blir resor till och från. Tävlingar på helgerna. Känns skönt att ha en lugnare period framför sig. Men först skall Rysslandsresan avklaras. Khany-Mansiysk i Västsibiriska låglandet bortom Uralbergen är platsen där VM avgörs. Skidskyttarna har haft sitt VM på orten i mars. De hade kallt och vi får nog även vi minusgrader. Verkar inte bli lika kallt utan det ligger nog på ca -5 grader. Vi kommer hem den 11 april och då hoppas jag våren kommit långt i Borås. Har haft en krånglande hälsena under februari och mars. har kunnat träna men inga löpintervaller. Skall försöka komma igång med löpningen när vi kommer hem. Tror att jag kan träna bort smärtan i hälsenan. Har inga tävlingar inplanerade under vår och sommar. I slutet av augusti kommer ajg att vara en del i Össurs triatlonlag när en tävling avgörs på Tjörn. Mer info finns på länken http://www.tjorntriathlon.com/.
jag skall springa en halvmaraton före det kommer Malin Jönsson från Malmö simma och Hans Andersson från Uddevalla cykla. Båda är benamputerade. Blir roligt att försöka genomföra en halvmara. Banan är på 5 km och vi springer 4 varv. Jag tror att jag får en ledsagare. Om vädret är bra och jag får springa banan några varv före så skall jag nog klara mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar