söndag 4 september 2011

Länge sen sist.

Nu var det ett tag sedan jag skrev på bloggen. Många har säkert ledsnat. Men jag gör ett nytt försök.
I våras var vi på triatlonläger på Tjörn. Vi besökte Lotta Nilsson och Träningskleniken i Skärhamn. Man träffar många människor och påverkas olika av alla. Lotta gjorde ett starkt intryck på mig. En mer glädjespridande människa får man nog leta efter. Vi simmade, cyklade och sprang. Träffade även andra amputerade som tränade och tävlade i olika idrotter. Vårt lag som skulle genomföra Tjörns triatlon i augusti bestod av Malin Jönsson som simmar. Hans Andersson som cyklar och sen springer jag sista streckan. Det fungerade bra och i ett andetag lovade jag att genomföra en hel (halv) triatlon på Tjörn 2012.
I lörgags gick tävlingen och vi lyckades vinna. Det satt hårt inne och jag fick gå ut ca 30 min efter ledarlaget. Träningen har gått bra under sommaren och jag viste att en tid under 1,40 klarar jag. jag öppnade bra och det kändes lätt att springa. Passerade Mark på första varvet var då ett varv efter (vi sprang 4 varv) och kände att vi höll olika fart. På tredje varvet började stumpen krångla mer och mer. Mitt på tredje small det i vaden, trodde det var kört men stretade vidare. Fick stanna och lätta på trycket i protesen 2 ggr. När vi passerade 19 km kom jag ifatt Mark och vi kunde defilera in i mål. Sluttiden blev 1,33,43 viket var kanonbra. Jag la nog bort en minut på stoppen. En tid under 1,30 är inte omöjligt.
Nu har jag lite skavanker efter loppet och får ta det lugnt i några dagar.
Sen börja simträningen inför nästa år. Även cykling måste tränas mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar