onsdag 26 januari 2011

Hemma från första WC resan.

Nu är jag hemma igen efter första WC omgången. En ganska lyckad resa till Finland. Kallt men fantastiskt skidföre sista delen. Kul att få åka i Vuokattis skidtunnel.
Resultatmässigt så måste jag säga att den klassiska åkningen fungerar bättre. Jag är säkrare på benen och betydligt starkare både uppför och på stakningen.
Träningen fram till nästa WC-tävling i Sollefteå den 16 feb måste bli intensiv. Fokus på intervall och benstyrka men med så mycke skidor jag kan få in. Skall försöka åka Västgötaloppet på söndag. Skall försöka få till ett bra pass med fart i 40 km. Helgen efter går Boråsklassikern och om den flyttas till skidstadion kan jag tänka mig att åka för träning. Jag åker inte om det går på Knektås eftersom jag befarar att det kommer att bli trångt och tvära svängar, är det då snabbt före finns risk för skador.
Jag har inte varit på skidstadion efter resan till Finland, helgen tillbringade vi i Falköping på Tour de Mösseberg och i går opererade jag bort en fettknöl strax ovanför höger skinka. Trodde jag kunde åka skidor i kväll men det får nog bli stakmaskin. Men enligt uppgift skall spåren och fristilsbädden hålla yppersta klass. Kul att höra så positiva uttalanden. Vi vill ju hålla världsklass på spåren. Den nya pistmaskinen gör ett enormt arbete och vi hoppas få behålla den hela vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar