söndag 21 februari 2010

Tävling som gav negativa tankar


Provade att åka Ymerloppet 42 km vilket inte funkade så bra. Dels var före svårt med mycke ny snö och snödrev på de öppna partierna, dels var sikten dålig allt vitt. Trodde att jag skulle klara tt åka utan ledsagare när det var 500 startande. Fick stå i ett eget spår å sidan vilket gjorde att jag kom iväg bra. Första km gick bra. Jag hade lite sämre glid än de flesta vilket gjorde att jag tappade i utförsbackarna. När jag kom för långt efter den framför blev jag osäker och tappade ännu mer. När jag inte såg spåren fick jag vänta på nästa gubbe att följa. Ramlade ett flertal gånger och allt kändes för dj.
Avbröt efter ett varv. Jag har även svårt med balansen och när jag mister balans korrigerar jag det med staven. Det fungerar bra på bra pistade bäddar men här var det mjukt och jag sjönk nr 3 dm viket gjorde att jag ramlade i bland.
Nu blev det en tråkig och negativ upplevelse. Har samlat mig lte och skall göra ett klassiskt pass på bra pistade spår med pannlampa i kväll- Hoppas jag mår bättre efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar