onsdag 7 april 2010

Träningen med fokus på löpning..

Påsken blev ganska lugn träningsmässigt. Ett längre pass på fredagen(17 km) och vila lördag och söndag.
Lufsade 13 km på måndagen, fick ont i högerlåret. Fick sänka farten rejält. Sprang på bandet på tisdagen och har sprungit en timme i dag. Nu känns inget, får nog vara vaksam på skador nu när jag springer mycket.
Har fått många frågor om jag skall satsa på rodd till London 2012. Nämde det för Janne Hansson på BT, mest på skoj. Det finns visst olika klasser i rodd. Dels där man sitter still (fast slaid) och dels där man använder benen. Har snackat med Ville om att träna lite rodd i sommar, mest som motion. Kan vara skönt med goa turer på vattnet när solen skiner och det är varmt i vattnet. Vi får väl se hur det går.
Nu tränar jag för Göteborgsvarvet och det tar jag på allvar. har satt upp som, mål att gå under 1,30. Kan ha betydelse hur mycke trängsel det blir och hur jag klarar det med tanke på synen. Skall försöka springa 5 dagar i veckan och höja farten på passen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar