måndag 12 april 2010

Våren är på gång på allvar..

Nu har vi gått in en bit i april och det känns som vi slipper den onödiga vårsnön. Det brukar ju alltid komma några cm med blöt vårsnö. Den ligger förvisso inte många timmar men ändå. Lördagen gick åt till att röja på tomten. Jag gör så gott jag kan, har svårt att röra mig där det är ojämt, blir lite deppad när jag snubblar omkring. Tog en vilodag på lördagen.
På söndagen körde jag ett tempopass på ca 11 km. Försökte hålla ett högt tempo under ca 5 km. Tror jag klarade ca 4 min/km. Blir stel i ryggen när jag försöker hålla hög frekvens på stegen. Är nog en träningssak. Får vara försiktig med löpningen, känner av värk i stumpen efter passen. Kan vara en vanesak men man vet ju inte.
Skall försöka hjälpa våra äldre skidåkare med träningen i sommar, höst. Det krävs mycke träning om man vill lyckas. framförallt en planerad hård träning. Många tuffa pass i rejäl kupering.
I veckan blir det löppass och styrka.
På lördag blir det Olympiatravet på Åby, Eva och jag åker ner på fredag för en natt på Radisson hotel i Göteborg. träffar Anders med fru.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar