måndag 17 maj 2010

Strategi inför varvet..

Har haft problem med ett knä och lår, givetvis det högra. Smärtar när jag springer, det beter sig så att det hugger till i bland strax ovan knät. Kan lokalisera det till en muskel som fäster på utsidan knät. Strategin är att vila helt i 4 dagar minst. Försöker massera och smörja in benet. Jag hoppas på att det skall bli bättre och att jag kan jogga en tur på onsdag. Ev så väntar jag till torsdag. Tror att det är det bästa beslutet just nu.
Det börjar kännas att det närmar sig, laddar mer och mer. Skall bli spännande och se hur jag klarar att springa 21 km.
Har bokat en massagetid på ALT med Anna Lena på torsdag. Tanken var att ryggen skall hållas mjuk men jag tror att högerlåret måste få en liten kontroll.
Har inte fixat min väst att sprnga i än, måste lösa det så fort som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar