lördag 8 maj 2010

14 dagar kvar till Gbgvarvet

Nu närmar sig Göteborgsvarvet. 14 dagar kvar och träningen går bra. Har haft lite skavanker i högerbenet mest beror det på en stel muskel som krånglar lite. Har försökt ändra lite på tekniken, mer löpning på tårna. Jag sprang på det sättet på 80-talet. Då var det många som förespråkade att man skall rulla på steget. I början när jag kom i gång och orken var dålig lufsade jag mer än sprang. Då blir det att man landar på hälen och rullar över på steget. Nu när jag är starkare känns det bättre att landa mera på hela foten och avsluta så spänstigt som möjligt. Vaderna får sig en duvning men eftersom ökar spänsten.
Tekniken i dag verkar gå mer mot tålöpning och de nya skorna verkar intressanta. Ecco Biom är en sko som tydligen har ett nytänk. Själv var jag ner på Fotriktigt och provade en riktig tävlingssko. Jag hade en gång ett par Adidas som var riktigt lätta, löpkänslan var kanon i dom skorna. Tror inte att man behöver en tjock stötdämpare i skon, man måste dock springa mer på hela foten.
I onsdags sprang jag Grabbataget på skidstaion. Hade sprungit 40 min fort på bandet på brandstation samma dag så jag var seg i benen. Bra att testa med Ulf inför Gbgvarvet. Tror nog att det skall gå bra. Fick besked att vi får stå bakom led 1b. Det gör att vi inte behöver springa om så många. Jag skall ha en markering att jag är synskadad och den syns ju bäst om man kommer bakifrån. Vi behöver hålla 4,15 per km om vi skall klara 1,30. Jag tror det skall vara möjligt. Sprang 50 min i den farten på bandet i går. Många tycker att det går lättare att springa på band men jag tycker det är lättare att hålla fart ute. Tror även att laddning och nummerlapp gör 10 sek per km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar