tisdag 24 augusti 2010

Bra flyt i träningen...

Nu har vi kommit in i slutet av augusti och träningen har flutit på bra. Långa perioder med många bra pass. Både långa och snabba löppass har det blivit. Springer jag för länge får jag väldigt ont (fantom) i stumpen. 1,30 klarar jag men då är jag nästan obrukbar på kvällen. Återhämtningn är ännu inte helt OK. Känner av intervallpassen många timmar efter, kanske helt normalt om man kör hårt.
Olle och jag har även gjort några rullskidpass. Körde inlines med stavar i söndags och det funkar kanon. Kan få upp tempot och även benskata riktigt tufft. Tror att jag skall skippa skidorna och köra inlines.
Ligger på ca. 35 tim/mån vilket räcker gott för mig. Lägermässigt så blir det inget läger för mig i september, övriga gänget skall till Bruks i mitte av sept. Eva är borta den helgen och jag blir hemma med barnen. Kretsloppet går den helgen och jag skall försöka delta.
Olle kör hårt och är väldigt målmedveten, kul. Han kan bli en bra hjälp för mig när vi kan köra ihop.
Jag är även lite för tung och måste nog ta bort 4-5 kg. fett, tungt att dra runt med för mycke last som inte gör nytta. Får bli träning och en tanke på vad jag stoppar i mig.
Nu i slutet av augusti skall jag även börja besöka Friskis Svettis med i första hand spinning, stimulerande att träffa andra och kämpa i grupp. Jag är väl ändå en enstöring och trivs ensam men i bland är det härligt med tränande människor runt sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar