måndag 30 augusti 2010

På kryckor igen....

Träningen i augusti har gått över förväntan. Många bra pass och god återhämtning mellan passen. Det blev faktiskt bara 2 vilodagar i augusti fram till i dag.
Var och införskaffade nya löparskor i fredags. Ett par Karhu racing, lätta och tunna. Invigde skorna i fredags och det var en enormt skön känsla, löpsteget blir genast annorlunda. Mer spänst och genast lättare att hålla fart avslappnad. Nu tror jag att min smidighetsträning gett ett positivt resultat också.
En bra helg med många träningsvilliga ungdomar, rullskidor och löpning stod på programmet. Jag joggade lätt 45 min på fredagskväll. På lördagen blev det 2 timmar inlines med stavar, varvade lätt åkning med bra fart. Tycker att inlines funkar bättre för mig. Får ut mycket mer rent fysiskt när jag åker inlines, tekniken kanske inte är exakt men möjligheten att köra hårt är viktigare.
På eftermiddagen körde ungdomarna ett intervallpass löpning. De kämpade verkligt bra. Efter det fick jag med mig några ledare och vi sprang en slinga på 7 km. Farten var måttlig, efter det drog jag ett varv till och du stod jag på ganska bra. Hade ca 30 min på varvet. Gjorde en riktig vurpa när det var 1 km kvar, en asfaltkant som jag sparkade rakt på. Slog höften och stukade vänsterhanden lätt.
Löpningen gick kanonbra, känslan av god spänst kom tillbaka. Det var många år sedan jag kände det.
Jag upptäckte en lite blåsa på stumpen i går kväll, därför hoppar jag på kryckor i dag. Vågar inte riskera att få ett långvarigt problem. Förra året struntade jag i skavet och körde på. Sen hade jag problem i många månader. Nu blir det minst 2 dagar utan protes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar