torsdag 2 september 2010

Förbaskade skavsår...

Denna veckan har det varit lite lugnare på träningsfronten. Fick ett skavsår på lägret helgen som gick. Märkte det på söndag kväll, hade en blåsa och ett ställe med rodnad på stumpen. Hoppade på kryckor på måndag och tisdag. Körde lite styrka på måndagen men avstod helt på tisdag. Satte på mig protesen på onsdag och cyklade lungt på jobbet. Skavet ger sig inte ändå och nu får jag se till att det läker.
Träningen i helgen gick bra, testade mina nya skor och det var en positiv känsla. Lätta och tunna ger ett spänstigare steg direkt. Jag vet inte om jag fick skavet av löpningen eller rullskidorna.
Det härjar mycke förkylningar men jag har klarat mig än så länge. Känns som att när man tränar regelbundet så klarar man förkylningar bättre.
I kväll blir det nog kanot, vädret är gott och det belastar inte stumpen.
Återkommer med information ang. skavet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar