fredag 17 september 2010

Inget Kretslopp för mig...

Jag står över morgondagens Kretslopp i stan. Ulf som skulle ledsaga mig har fått känningar i halsen och jag väljer att spara stumpen till träning. Jag får hela på Olle som kommer att springa. Det skall bli kul och se hur han orkar hålla tempo. jag tror inte det blir några problem.
I onsdags var jag i badhuset och simmade 45 min. Måste säga att det är nog en bra träning, tekniken däremot obefintlig. Som jag är skapt så vaknar djävulen i mig, skall inte jag kunna utveckla simteknik när småkrypen susar förbi. Har Gogglat lite ang. simteknik och jag skall nog göra fler pass i vattnet.
Måste även komma igång med intervallpassen. Vikten av att få till bra intervaller är stor när det gäller att få upp syreupptagningen. Minst 3 pass i veckan bör man ha. Däremellan måst man även få med längre långsamma pass och ävne styrka. variation är även det viktigt speciellt för mig som har problem med stumpen, men även andra skadeproblem hålls tillbaka med variation.
Nu kommer även höstmörkret och jag får lägga mest tid innomhus. Stakmaskin, löpband, spinningcykel, simning mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar