tisdag 3 augusti 2010

Semestern över

Nu är man inne i vardagen igen, än är väl inte sommaren över men det känns att hösten närmar sig. I söndags var jag i Torsby, vi lämnade Olle som skulle delta på sommarskidskolan. Då passade jag på att köra ett klassiskt pass på 90 min. Det kändes bra efter några varv.
Sommarträningen har funkat bra utan att det inkräktat för mycke på familjesemestern. Satsningen ör ju lite mindre nu och hänsyn måste tas till de andra i familjen. Har paddlat mycke och känner mig stark. Klarar att ligga på bra i 20-30 min. Nu är det mest rumpan som begränsar tiden. Träsmaken kommer efter en timme sen måste jag ur kanoten några minuter, då går det bra i en timme till.Nu har det inte blivit så långa pass men närmare 2 timmar några gången. Rullskidåkningen ute har jag i stort sett lagt ner, jag ser för dåligt för att vara på vägarna. Kan tänka att det går att åka uppförsintervaller men om man inte åker ofta har man inte tekniken för att åka bra uppför. Nu får det bli löpband och stakmaskin. Skall även komma i gång med spinningpass, har tänkt köpa cykelskor som jag kan använda på passen.
Lägerprogrammet har kommit och det lutar åt ett läger i tunneln.
När det gäller tunneln och de planer som finns i Borås så skall jag försöka väcka projektet. Är övertygad om att en skidtunnel i Borås vore succe. Nu har jag lite mer tid och skall lägga lite extra kraft på det.
Har kommit i gång med löpningen och skall försöka öka dosen, det finns en möjlighet att jag springer Kretsloppet i september.
Jag skall även försöka skriva mer frekvent på min blogg. Ha det bra alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar