torsdag 25 mars 2010

Allt är över nu...

Nu är jag hemma igen, kom hem vid halv tolvtiden i går kväll. Lite tomt känns det. Det har varit en fantastisk upplevelse att få delta på ett Paralympics. Sprinten som avslutade hela spelen var min bästa prestation. Jag var "bara" 8 sek från att ta mig till semifinal ( 8 bästa). Hade jag fått med mig de 4% avdrag jag hade i LW-klassen hade jag varit i semi. Tufft att tävla på de villkår som gäller. Hade en del otur anser jag, man skall dock inte blanda i otur i resonemanget men kan ändå inte bortse från det. Ville ha bra kontraster samt lite snällare snö. Fristilen var väl snön relativt Ok men första vurpan gjorde mig osäker. På klassiska 10 km var det bra sikt men kusligt snabbt. Sprinten hade go snö och skapligt ljus. Missade lite i första kurvan och övergången till diagonal, missade ev. 3-4 sekunder annars var det mitt max den dagen.
Har tappat i stakningen tycker jag kan bero på balansproblem eller för lite styrka sista tiden. Svårt att analysera brister och ev. fel i träningen.
Söndagen blev tillslut ändå en kanondag med Zebben i final, vilken kille!!! Han har utvecklats så jag har nog slagit den grabben för sista gången. Vi har ju åkt ganska jämt förut men nu har han tagit ett jättekliv. Vet ej hur jag skall göra nästa år, ev åker jag någon tävling och några läger. Mycke för att sparra Zebben på träning, tror att jag kan vara till lite hjälp.
Nu kommer jag att fortsätta träna framför allt kommer jag att springa mycke. Tror att jag kan förbättra löpfarten betydligt. Blir nog inga rullskidor före maj-juni.
Kommer även att köra spinningpass på Friskis & Svettis, de ger bra styrka och hög puls.
Kommer att fortsätta blogga på sidan framåt, så ni som vill kan följa min träning mm på sidan.

1 kommentar:

  1. Hej Håkan, hoppas allt är bra och du är nöjd med Vancouver, trots lite misstag och "olyckor". Visst skall jag följa din blogg med sporadiska mellanrum.
    Löpträning ? - rullskidor, låter som en farlig utmaning om man ser dåligt. Tänker du dig att ställa upp i några löptävlingar ? Masstävlingar typ Göteborgsvarv borde väl vara svårt - själv har jag tänkt vara med i BRAND SM GBG varvet i år , får se vad jag kan prestera. Lyck atill med tävlandet framöver - även om nu snön och skidåkning tycks vara över för denna säsong.
    / Håkan Axelsson

    SvaraRadera