måndag 8 mars 2010

Inkvarterad i Whistler-

I går em anlände vi till Paralympicbyn i Whistler- Det var en enorm säkerhetsapparat som tog någon timme. Allt bagage skannades och vi fick göra samma prosedur som på flyget. Sen intog vi en enormt god middag i det stora mattältet. Här fanns mat från alla hörn av världen. Man kan säga att man var proppmätt när vi lämnade maten. Tog en runda på kvällen och såg bla. gymmet som fanns, helt i klass med det bästa hemma.
I morse for vi upp till stadion för ett fristilspass på tävlingsbanan. Kanonbädd och en enorm bredd på spåret. Jag hann bara 3 backar sen pajade min protes fotleden gick av och jag fick bokseras ner till stadion. Ingen mer fristil den dagen. Ägnade istället fm. till skytte, det var knepigt. Svårigheten är att hitta rätta ljudet när man är i centrum och då får träff. Fick till någon serie med fullt hus. Får träna vidare de dagar som är kvar. Min protes fick transport ner till verkstaden som finns i byn (som tur är) blir klar på onsdag. På em äkte vi ett klassiskt pass. De gick inge vidare lite bakhalt och en snösörja på vissa ställen som gick över fotknölarna. Gick till gymmet och sprang i 40 min.Vi har ingen riktig ordning på det trådlösa så bloggandet är inte helt lätt. Får se om det kan bättras, får köra någon bild från mitt eget abbonemang trots att det kan kosta några kronor.
I morgon blir det intervaller klasiskt.

1 kommentar:

  1. Hej Kul att du har det bra, skall vi bygga en ny protes i verkstan? haha Lycka till önskar vi alla i lag 1
    Lars-Erik

    SvaraRadera