onsdag 17 mars 2010

Äntligen ser det ut att bli bättre väder...

Efter regnande i över ett dygn ser det ut att bli bättre. Det snöar fortfarande uppe vid stadion men de verkar bli bättre. Jag har haft stora problem med de tvära kurvorna som är i slutet på bacarna. Ramlade en del sist. I dag har Mattias och jag testat på att hålla i varandra för att få ner farten. Jag tar i hans stav och Mattias bromsar farten. Sen kan jag släppa när jag känner mig säker. Uppförsåkningen i klassiskt tycker jag går riktigt bra. Jag behöver dock bra fäste så jag kan slappna av. Det viktiga i morgon blir att åka lungt med upprätt ställning och bra driv i diagonalen. Känns riktigt bra tycker jag.
I går var Eva, Olle och Viktor på besök i byn, nästan en heldag. Vi stosade runt, käkade kollade gymmet och spelhallarna. Skönt att träffa dom igen.
Pratade även med Alexander på skype.
Hoppas nu på en lugn tävling där fokus blir på skidåkningen och inte på mina vurpor.

3 kommentarer:

  1. Nu kommer kraftmannen till sin rätt . Klassiskt för en rutinerad/ meritera vasaloppsåkare kan inte annat än bli bra. Lycka till . Patrik

    SvaraRadera
  2. Hallo Håkan - från din namne på MSB. Håller ett öga på dig och självklart håller jag tummarna. Ser ut som det var flera bedrövelser höromdagen men jag hoppas du lyckas nästa tävling och inte krokar i någon eller något och dessutom tycker att det är en upplevelse att komma på Paralymics. Lycka till på resterande tävlingar (är tyvärr dåligt påläst vad som återstår) / Håkan Axelsson, Arvika

    SvaraRadera
  3. Hej mig känner du inte, jag har följt dig genom tävlingarna. Från Göteborg är vi väldigt stolta över dig och dina insatser.

    Du har haft oflyt men du gör ju det som ingen annan gör. Ställer upp i synklassen och har ett rörelsehinder dessutom. Hoppas du förstår vilken förebild du är!
    Är det inte protesen som ställer till det så kan det vara ledsagnings ljudet som kan krångla. Men ni är bra på att, gilla läget bita ihop och gå vidare. Alla skall kunna idrotta på alla nivåer det visar du. Detta behöver idrottslärarna i skolorna se, skolorna där våra barn går. Tack. /Kicki

    SvaraRadera