fredag 5 mars 2010

Fredag, vilodag...


Fredag i dag, vilodag. Vaknade 5 i morse, en timma senare än i går. En natt till så kanske man är i fas med den nya tiden. I går åkte vi två lugnapass med inpulser på det första fristilspasset. Vädret var inte lika fint som i onsdags, inte dåligt men ändå lite mer mulet och lite snö på em. I morgon blir der ett testrace på ca 10 km. Spåren är kanonfina och det är synd att man inte får dundra långpass så man kan njuta av den storslagna naturen. Nu är dt fokus på formtoppning och då kan man inte ligga 4 timmar i spåren. Jag har haft lite problem med nacken efter resan. Fick hjälp av vår naprapat och känner mig bättre. Skall få en lite översyn i kväll. Nu börjar man bekanta sig med de övriga deltagarna och ledarna och vi är ett härligt gäng. Blir nog en trevlig vistelse med många nya härliga mäniskor. Vi flyttar till Whistler på söndag. Det blir spännande att komma till Byn och spåren på Whistler Winter Park.
Fristilen har inte fungerat så bra i vinter, ändrade min protes före avresa och i går kändes det bättre. Nu när jag har en flex i "vristen" kan jag fullfölja skäret med vänster benet. Det svåra är balansen utför, framför allt när jag skall ploga. Nu skall jag inte ploga på tvligen vilket löser det problemet. Klassiskt går bättre och bätre, även orken i benen går framåt.
Ett problem har varit skyttet, vi hade lovats skytteträning här på Mt Washington men när vi kom fanns inga gevär. Nu får träningen vänta till vi kommer till Whistler. Jag hoppas ändå på start i skidskytte.

1 kommentar:

  1. Kul att du skriver så man får lite koll.
    Konstigt att inte ungdomarna som normalt sover med datorn inte bloggar ???!!
    Hälsa alla.
    Go Sweeden go.
    Patrik

    SvaraRadera