onsdag 10 mars 2010

Lite snö i dag...

Onsdag i dag, lite snö på backen i morse. Nollan nere i byn och någon minusgrad uppe vid spåren. Knepigt före men bra skidor ändå. Svåråkt när skidorna sög fast i nysnön, dock en helt annan fart i utförsbackarna. Tekniken känns bra, jag får till det bra när jag håller mig upprätt och får fram skidan. Sköt ett antal gånger, det går bättre och bättre. Det gäller att hitta första skottet och sedan mata på ganska snabbt.
Protesen är fortfarande på rep. tydligen har de skickat efter delar från Carlifonien som kommer i kväll. Jobbet gör de i natt och den skall vara klar i morgon. Vi har vilodag i morgon så jag får kolla vinklar mm samt prova den i morgon.
Vaknade i morse med huvudvärk som kommer från spänningar i nacke/rygg. Det blev bättre efter 2 Ipren och sedan fick jag massage på em. Hoppas det släpper så styrkan kommer tillbaka.
Invigning på fredag, vi deltar men kommer att åka en tidigare transport hem eftersom vi skall upp tidigt på lördag och tävla. Skidskyttet är en sprint på fm och en jaktstart på em. Jag vet inte om det är begänsat antal som får starta på jaktstarten.

1 kommentar:

  1. Hej Håkan!
    Ska du vara med i skidskytte också??
    Vi är många på jobbet som håller alla tummar vi har (även de mitt handen) för dig!
    Lycka till!
    /Bosse S

    SvaraRadera